O Nissanu

Prošlost

Prošlost

1. Rođenje Nissana

Kompanija je svoje dijelovanje počela proizvodnjom koja je dostizala 20 000 vozila.

1933

Nakon spajanja kompanija Nikon Sangyo i Tobata Imono u Yokohami je nastala kompanija Jidosha-Seido. To novo preduzeće, koje je sjajno vodio Yoshisuke Aikawa, preuzelo je sve Datsunove proizvodne operacije.

1934

Vlasništvo nad preduzećem zatim preuzima Nihon Sangyo i mijenja mu ime u Nissan Motor Company.

1935

Sa proizvodne linije fabrike u Yokohami silazi prvi Datsun. Počinje proizvodnja Nissanovih automobila, kamiona i autobusa velikih razmjera.

1941

Pošto je dostigao proizvodnju od 20 000 vozila, Nissan usporava aktivnost zbog izbijanja Pacifičkog rata.

2. Poslijeratni povratak

Po završetku rata Nissan se preorijentiše i počinje da proizvodi niz modela koji će ući u legendu.

1947

Ponovno se pokreće proizvodnja Datsuna.

1951

Nissan koristi iskustvo stečeno u proizvodnji vojnih vozila tokom Drugoga svijetskog rata da bi proizveo legendu: Patrola. Terenac s integralnim pogonom, šest cilindara i 85 KS, veličinom i snagom nadmašio je američki Willys Jeep.

1953

Zbog sukoba između radnika i uprave izbija "100-dnevni štrajk". Nakon završetka tog sukoba, obije strane održavaju dobre odnose.

1958

Svijetsko automobilsko tržište uviđa važnost novog Nissanovog igrača nakon pobijede Datsuna 210 u Mobilgasovoj trci oko Australije.

1959

U Japanu na tržište izlazi Datsun Bluebird koji odmah postaje hit, što mu je bila i svrha.

1960

Dvije godine pošto je u Sjevernu Ameriku izvezao prve automovile, Nissan u Kaliforniji osniva Nissan Motor Corporation USA.

3. Pravac: Evropa

Poslije uspiješnog širenja u SAD i Australiju, Nissan ulazi na evropsko tržište.

1962

Nissan počinje da izvozi u Evropu.

1966

Nissan se spaja sa automobilskim proizvođačem Princeom. Preduzeću su se tim potezom pridružili vrhunski inženjeri, a ponudi čuveni modeli Skyline i Gloria.

1969

Na tržište izlazi legendarni 240Z. Radni motor sa šest cilindara, obimom od 2,4 litra i snagom od 150 KS imao je preformanse ravne Porscheovima, ali za upola manju cijenu.

1973

Usred naftne krize, Američka agencija za zaštitu okoline proglasila je Nissan Sunny automobilom s najmanjom potrošnjom goriva pa on postaje veoma popularan u SAD-u.

1980

Nissan kupuje dionice španske kompanije Motor Ibérica S.A. iz Barcelone. Ukupni izvoz premašuje deset miliona vozila. U američkom gradu Smyrni, u državi Tennessee, osnovana je Nissan Motor Manufacturing Corporation.

1983

Nissan Motor Ibérica počinje proizvodnju Patrola (Safarija). Do tada na stranim tržištima prodavani pod markom Datsun, sva se Nissanova vozila iz cijelog svijeta ujedinjuju pod markom Nissan.

1984

U Ujedinjenom Kraljevstvu, u Sunderlandu, osnovan je Nissan Motor Manufacturing.

1986

U Sunderlandu počinje proizvodnja prvih modela Bluebirda.

1988

U UK-u osnovan je Nissan European Technical Centre. Rođenje Nissan Italije, prvog u nizu Nissanovih distribucionih kompanija (tzv. NSC - National Sales Company).

4. Tržišni rast

Nissan Europe od osnivanja raste i osvaja nagrade.

1989

Kako bi vodila cijelokupnu evropsku aktivnost, uključujući razvoj proizvodnje, samu proizvodnju, prodaju i ekonomsko upravljanje, u Amsterdamu je osnovan Nissan Europe NV.

1991

U Velikoj Britaniji je osnovana je nova distribuciona kompanija Nissan Motor (GB). Nissan Motor Manufacturing počinje da izvozi Primeru sa 5 vrata u Japan.

1992

U Nemačkoj je rođena fabrika Nissan Design Europe.

Osmišljena u engleskom Sunderlandu, na evropsko tržište izlazi Micra, čime počinje doba superminija. Micra 1993. postaje Evropski automobil godine.

1993

Nissan Motor Ibérica pokreće proizvodnju novog modela s pogonom na sve točkove za evropsko tržište - Terrano II. Terrano II postaje svjetski hit i do 1999. zauzima više od 15% kapaciteta fabrike u Barceloni.

1994

Nissan Motor Manufacturing tri godine za redom osvaja Nagradu Kraljice za izvozne uspijehe.

1995

Nissan Motor Manufacturing počinje izvoziti Micru u Australiju.

1997

U Španiji je ustanovljen Nissan European Technical Center S.A.

5. Preporođeni Nissan

Nissan brzo prevladava finansijske teškoće, nadmašivši ranije profitne stope.

1999

Renault i Nissan potpisuju sporazum o stvaranju svjetske Alijanse. Tako je nastala četvrta najvažnija automobilska grupacija na svijetu, s godišnjom proizvodnjom od gotovo pet miliona vozila i 265.000 zaposlenih. Zbog velikih teškoća kompanije izazvanih velikim gubicima, Carlos Ghosn objavljuje Nissanov plan oporavka.

2001

U poreskoj 2001. Nissan Europe opet postaje profitabilan pa Nissan ostvaruje dobit iz poslovanja od 8%, najviše u istoriji kompanije.

2002

Carlos Ghosn iznenađuje analitičare izjavom da su ciljevi plana oporavka ostvareni godinu dana prije plana. Početak novog trogodišnjeg plana, 180. u Nissanovoj istoriji. Nissan otvara novo evropsko sjedište u Parizu. Nova kompanija je registrirana pod nazivom Nissan Europe S.A.S.

2003

Nissan svečano otvara European Design Center u Londonu. U poreskoj 2002., kompanija beleži rekordnu poslovnu dobit od 6,25 milijardi eura i profitnu maržu od 10,8%, najveću u autoindustriji. Dug automobilskih aktivnosti bio je poništen.

2004

U poreskoj godini 2003. kompanija beleži rekordnu poslovnu dobit od 6,29 milijardi eura i profitnu maržu od 11,1%, čime se Nissan ponovno potvrdio kao jedan od najprofitabilnijih proizvođača automobila na svijetu.